Gå til hovedindhold

Postgang og svarfrister

Ekspedition, omdeling af post, i form af digitale og fysiske

Indhold

    Læs om ekspedition, omdeling af post og svarfrister

    Post sendt til kommunens postadresse Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft eller indleveret i administrationsbygninger i Ebeltoft og Hornslet sorteres, indscannes og videresendes elektronisk til den afdeling, som skal behandle den.

    Er du bekendt med den behandlende afdeling eller sagsbehandler bedes du venligst anføre det på din post til kommunen.

    Syddjurs kommune returnerer ikke originalbilag/-dokumenter.

    Det er målet, at morgenposten er videresendt til rette vedkommende samme dag den modtages.
    Post som sendes elektronisk, enten via Digital Post eller til syddjurs@syddjurs.dk, behandles efter samme målsætning. Dog kan det ikke sikres, at eftermiddagspost videresendes samme dag.

    E-mails behandles som al anden post, der sendes til Syddjurs Kommune. E-mails indgår altså i sagsbehandlingen på lige fod med breve og andre dokumenter.

    Svarfristen afhænger af det enkelte sagsområde. Henvendelser besvares hurtigst muligt og senest inden 10 hverdage. Kan der ikke gives et konkret svar på din henvendelse, får du information om hvornår du kan forvente et svar.

    Når du sender en e-mail til hovedpostkassen i Syddjurs Kommune får du en kvittering på modtagelsen.

    Enhver kan få digital indsigt i de fleste bilag i Syddjurs Kommunes bygge- og emnesager, såvel verserende som afsluttede. Som udgangspunkt er kun undtaget bilag, der måtte være omfattet af tavshedspligt.

    Denne form for åben indsigt opnås via nedenstående link.

    Åben Indsigt
    Læs mere om vores politik for åbenhed her

    Når du skriver til Syddjurs Kommunes officielle e-postkasse, sørger vi for at omfordele til den relevante afdeling. 

    Er du bekendt med den behandlende afdeling eller sagsbehandler bedes du venligst anføre det på din e-post til kommunen.

    Er du ikke bekendt med, hvem den behandlende afdeling eller sagsbehandler er, bedes du tydeligt angive i "emne" feltet, hvad henvendelsen drejer sig om, så det er muligt for Borgerservice at videresende mailen korrekt.

    Hvis din henvendelse indeholder følsomme oplysninger, skal du bruge digital post.

    Læs mere om hvordan du kontakter os digitalt

    Hvis du sender os personfølsomme oplysninger fx cpr. nr. via e-mail, må vi som myndighed ikke svare tilbage på mail. Det må vi ikke pga. lovgivningen om din retssikkerhed og beskyttelsen af dine personlige oplysninger. 

    Syddjurs Kommune vil gerne opfordre borgere, erhvervsliv og samarbejdsparter til at sende digital post/e-mails i stedet for breve.

    Vi scanner al indkommen post for virus og spam. En del post sorteres på den måde fra og du kan blive ramt, hvis dit domæne eller vedhæftede dokumenter er inficeret.

    Hovedfaxnr. er 87 52 11 36. Indkomne fax bliver behandlet som alm. indkommet post. Dvs. at det bliver scannet ind og videresendt.

    Kontakt

    Borgerservice

    Mandag-Tirsdag
    08:30 - 15:00

    Torsdag
    08:30 - 17:00

    Fredag
    08:30 - 12:00

    Telefon: 87 53 50 00