Arkitektur- og bevaringsprisen 2024

Indstil projekter og følg med i årets prisuddeling.

Indstilling af kandidater til årets Arkitektur- og Bevaringspris:

Deadline for indstilling af kandidater er:

Søndag d. 11. august 2024 kl. 23.59.

Alle kan indstille alle de kandidater, de gerne vil.

De eneste krav er:

• At projektet skal være udført i Syddjurs Kommune.
  • At projektet skal være færdiggjort/færdigmeldt i perioden fra udløbet af tidsfristen for indsendelse af projekter til den forrige prisuddeling og inden udløbet af tidsfristen for den aktuelle indkaldelse af projekter.

Når du indstiller et projekt, er det kun felterne Adresse og Billeder der er obligatoriske. Dette er for at sikre, at det er nemt og tilgængeligt for alle at indstille kandidater til årets prisuddeling.

Det er dog også muligt at tilføje øvrig information, eksempelvis projektets navn og om der har været en arkitekt tilknyttet. Du kan også skrive en motivation for, hvorfor du synes, at din kandidat gør sig særlig fortjent til prisen og på den måde sikre, at juryen er særlig opmærksom på netop det, du har lagt mærke til.

Bemærk at den første udvælgelse juryen foretager udelukkende er baseret på det materiale du indsender, Det er altså op til dig, hvad juryen har at forholde sig til.

Årets jury består af:

Fagdommere:

• Ebbe Stender Hansen, udpeget af BLIS
  • Arkitekt Gøsta Knudsen, udpeget af Museumsforeningen og Lokalarkiverne i Syddjurs Kommune
  • Akademisk uddannet arkitekt, udpeget af BLIS og Syddjurs Kommune (Afventer fornyet udpegning)

Repræsentanter for Syddjurs Kommune:

• Kasper Kolstrup Møller, Formand for Erhvervs- og planudvalget,
  • Luise Pape Rydahl, Direktør for Udvikling og Kultur