Kontakt
Sofie Henriksen
Telefon: 21 46 46 22
E-mail: borgerraadgiver@syddjurs.dk
Borgerservice
Mandag-Tirsdag
08:30 - 15:00
Torsdag
08:30 - 17:00
Fredag
08:30 - 12:00
Borgerrådgiveren kan rådgive og vejlede dig om kommunens sagsbehandling, samt hjælpe dig i dialogen med kommunen
Borgerrådgiveren er ansat af byrådet og er en rådgivnings- og klageinstans, som er uafhængig af kommunens administration. Borgerrådgiveren skal være med til at styrke retssikkerheden og dialogen mellem dig og kommunen. Formålet med Borgerrådgiveren er altså at sikre, at du i mødet med kommunen får en god, korrekt service og behandling af din sag. Henvendelserne bliver brugt til at forbedre kommunens sagsbehandling og den personlige betjening.
Alle borgere og virksomheder i Syddjurs Kommune kan kontakte Borgerrådgiveren, og det er gratis. Du kan også kontakte Borgerrådgiveren omkring forhold, hvor Syddjurs Kommune fortsat har ansvaret for sagsbehandlingen af din sag, såkaldt handleforpligtelse, selvom du ikke længere har bopæl i Syddjurs Kommune.
Borgerrådgiveren kan:
Hvis du er indkaldt til en samtale, du er utryg ved, kan Borgerrådgiveren også deltage som bisidder, hjælpe dig med at forberede dig til samtalen og efterfølgende hjælpe dig med at samle op på, hvad der kom ud af samtalen.
Borgerrådgiveren kan ikke:
Borgerrådgiveren behandler normalt ikke klager, hvis der er gået mere end et år siden hændelsen/forløbet. Der foretages en konkret vurdering.
Borgerrådgiveren kan behandle din henvendelse på forskellige måder, og det afhænger derfor af, hvad du henvender dig om, og hvad du ønsker udfaldet bliver.
Udgangspunktet for Borgerrådgiverens behandling af din henvendelse er dialog. Borgerrådgiveren vil derfor i første omgang forsøge at finde en løsning på din henvendelse sammen med dig uden at inddrage forvaltningen. Er det nødvendigt at inddrage den del af forvaltningen, din henvendelse drejer sig om, skal forvaltningen have mulighed for at løse problematikken i samarbejde med dig. Borgerrådgiveren inddrager ikke forvaltningen uden din accept.
Hvis du henvender dig på vegne af en anden, skal han eller hun give fuldmagt til dig. Der er ikke formkrav til fuldmagten, men det anbefales, at fuldmagten er skriftlig.
En fuldmagt er nødvendig, da Borgerrådgiveren kun kan behandle en sag, hvis parten har givet tilladelse til det.
Borgerrådgiveren er ansat direkte af Syddjurs Byråd. Det betyder, at du som borger eller virksomhed kan kontakte Borgerrådgiveren, uden at administrationen bliver involveret i din henvendelse.
Hvis du har modtaget post fra Borgerrådgiveren, kan det være et svar på en henvendelse eller klage, du har sendt. Da Borgerrådgiveren behandler alle sine sager elektronisk, har du rettigheder i forhold til behandlingen af dine oplysninger. Du kan eksempelvis få oplyst, hvilke oplysninger der er registreret om dig, og du har ret til at se dem. Du har også ret til at bede om at få oplysninger rettet, hvis du mener, at de er forkerte. Rettighederne er beskrevet i databeskyttelsesloven og databeskyttelsesforordningen. Hvis du har spørgsmål til dine rettigheder, skal du kontakte Borgerrådgiveren.
Syddjurs Kommune har også en databeskyttelsesrådgiver, du kan kontakte, hvis du har spørgsmål om dine rettigheder efter databeskyttelsesreglerne.
Mandag-fredag kl. 9-15 (eller efter aftale)
Borgerrådgiveren har fast træffetid i Ebeltoft på mandage og Hornslet på torsdage. Det anbefales dog altid at lave en aftale på forhånd, så du ikke går forgæves.
Hvis du ønsker et personligt møde med Borgerrådgiveren, er det også muligt at aftale et møde tæt på dig, hvis du ikke bor i nærheden af Ebeltoft eller Hornslet. Borgerrådgiveren kan efter aftale med dig afholde personlige møder i Mørke, Ryomgård, Rønde, Kolind, Tirstrup eller Knebel.
Almindelige e-mails sendes ikke krypteret. Hvis du henvender dig med oplysninger om private forhold, anbefales det derfor, at du sender en henvendelse via ”Skriv sikkert til Borgerrådgiveren”.
Telefon: 21 46 46 22
E-mail: borgerraadgiver@syddjurs.dk
Mandag-Tirsdag
08:30 - 15:00
Torsdag
08:30 - 17:00
Fredag
08:30 - 12:00
Tak for din feedback
Tak for din feedback
0
250
Vi vil gerne gøre oplevelsen endnu bedre, så vi vil sætte pris på at du sætter lidt flere ord på din besvarelse.
Tak fordi du hjælper os med at forbedre brugeroplevelsen på Syddjurs.dk