Gå til hovedindhold

Tilsyn med almene boliger

Vi fører tilsyn med støttet byggeri som almene boligorganisationer og selvejende ældre- og ungdomsboliginstitutioner

Indhold

    Tilsynet omhandler det støttede byggeris økonomi, ejendomsvedligeholdelse, drift, beboerdemokrati, udlejning og lignende. 

    Som en del af tilsynet har Syddjurs Kommune hvert år møder med de boligorganisationer, der har hjemsted i kommunen. Disse møder kaldes styringsdialog. På møderne drøfter vi boligorganisationens virksomhed og eventuelle udfordringer med udgangspunkt i den dokumentationspakke, som boligorganisationerne sender til os i henhold til Lov om almene boliger.

    Dokumentationspakken indeholder seneste regnskab for organisationen og de enkelte afdelinger samt en række nøgletal for blandt andet udlejning, administration, henlæggelser, vedligeholdelse og beboerdemokrati.

    Det er også ved styringsdialogen at kommunen og boligorganisationen drøfter boligorganisationens udviklingsmuligheder og temaer for samarbejdet de kommende år.

    Hvis du vil klage over dine konkrete lejeforhold, kan du henvende dig til Beboerklagenævnet.

    Læs mere om Beboerklagenævnet

    Hvis du ønsker at Syddjurs Kommune som tilsynsmyndighed tager stilling til mere generelle forhold i et støttet byggeri, kan du rette henvendelse til Syddjurs Kommune via nedenstående.

    Læs styringsrapporterne via dette link

    Vedtægter for boligorganisationer i Syddjurs Kommune

    Kontakt

    Borgerservice

    Mandag-Tirsdag
    08:30 - 15:00

    Torsdag
    08:30 - 17:00

    Fredag
    08:30 - 12:00

    Telefon: 87 53 50 00